vrijdag 22 maart 2013

zelf Dikke Dame schilderen

Wanneer u niet in staat bent om langs te komen voor deze workshop,leg ik u de stappen uit. Ik wil er wel bij zeggen dat u een hoop gezelligheid, sfeer en 'Dikke dame-zoetigheden mist', wanneer u het alleen thuis doet.



  1. Zoek een afbeelding op het web van een Dikke Dame.
  2. Maak deze groot genoeg voor het doek en print het uit
  3. trek het over met transfer-papier of carbonpapier.De laatste is wel vet,dit kan lastig zijn met doordrukken;vaak krijg je strepen waar je t niet wilt.
  4. De afbeelding staat op je canvas;schilderen!
  5. Start met de achtergrond schilderen. Houdt rekening met de Dikke Dame;springt zij er wel uit?
  6. Dan de huid schilderen. Ik gebruik kant en klare 'huid-kleur'en geef nuances met roze of bruintinten.
  7. Daarna 'kleedt'je de Dikke dame aan met verf.Zo krijg je meer diepte in het schilderij.
  8. Als laatste de accessoires, zoals cupcakes,kettingen,glazen..
  9. als de verf droog is de lijnen accentueren met zwarte fijnliner. 
  10. aflakken met vernis.


6 opmerkingen:

  1. Ik gebruik een projector. Kun je ze net zo groot maken als je wilt. En dan de lijnen over halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Arie Blom,
    U gebruikt een projector hoe werkt dat dan...... hoe krijg ik dan nog een A 4 bv groter of kleiner op het schilder doek. Ik zal het erg leuk vinden als ik hier een uitleg over krijg. En zijn de projectors duur. En hoe werkt een projector? Al vast dank voor u reactie. Met vriendelijke groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De orinele schilderijen zijn van El van Leersum. Dit is het betere "jatwerk" . Het zou netjes zijn uw bron te vermelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou zo graag een voor bedrukte print willen hebben ik ben qua invaliditijd niet in staat om buiten de deur te gaan Als ik hem moet printen is het max een a4tje maar wil graag een grote of lange doe schildeten wat is uw advies en wat zijn de kosten groet anja v bekhoven 0651355430 anja.vanbekhoven@ gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi'm even een vraagje. Moet je een zwart wit met alleen lijntjes als overtrek exemplaar of al een kant en klare? Heb je die toevallig ook online staan?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou graag voorgetekende hebben op 40 bij 50 maat of 50 bij 50 kan ik die kopen bij u

    BeantwoordenVerwijderen